2014年6月14日 星期六

[影片翻譯]SEPTEMBER [Jeff The Killer] PMV (中文字幕)

*經過作者許可翻譯*
PS: 自行將曲中Pony(小馬)以"人們"取代
版權與來源影片所有(Original)
音樂來源
繪者Kyoichii個人網站DA






中英對照歌詞

September(九月)

I can't remember
我無法記得

What happened in September
九月發生了甚麼事

When everything is gone
當一切都消逝

When it's dark and I'm alone
我獨自在很暗中

It's been forever
自從我清醒過來

Since I could have remembered
就一直想不通

Where the hell is everypony?
大家都發生甚麼事?

I just want to know the story
我只是想知道

Of what happened right before?
先前到底發生甚麼事?

I became so alone
我感到好孤單

(間奏)

Still can't remember
我還是無法記得

What happened in September
九月發生了甚麼事

Back when everypony died
當大家都死去

Trails of blood during my stride
血跡染滿我全身

I just discovered that
我發現

The ponies were defeated
大家都被某個

By something really strong
非常強大的東西摧毀

It seemed very weird and wrong
真是詭異又糟糕

It just doesn't belong
看來這個未知的東西

Like it came out of this world
並不屬於這世界

(間奏)

MicTheMicrophone:
Finally…..
終於阿…..
Finally It's done!
終於做到了

It's finally done!
我終於做到了

TheLivingTombstone:
Stop It! He's trying to kill us all! Stop it!
住手! 他想殺了我們全部! 阻止他!

MicTheMicrophone:
No! No! I'm Going to save you. I'm going to save you all! Don't you try to stop me!
不! 不! 我是再拯救你。我會救你們全部!別想要阻止我!
I've regained a small memory
我恢復了 些許的記憶

Came to my head just like that suddenly
在那瞬間 進入我腦海

I think I……ve gotten a clue
我想, 我……開始有了些頭緒

Something tells me this is worse than what I knew
事情比我所知的更加糟糕

MicTheMicrophone:
This is your redemption day Everypony!
這是你們的末日 各位

Go away from me!
離我遠一點!

Stay away from me!
離我遠一點!

Go away……HAHAHA……
離我遠……哈哈哈……

You can't touch me now
你們現在連碰也碰不到我

You see this button here? I'm going to press it!
你看到這個按鈕了嗎? 我要把它按下去!




I just remembered
我已經記得

What happened in September
九月發生了甚麼事

I'm the one who killed them all
是我殺了他們全部

I survived after the fall
我在災難中倖存

1 則留言: