2014年9月10日 星期三

[歌詞翻譯+AMV] Get Scared - Don't You Dare Forget The Sun中英歌詞

Get Scared - Don't You Dare Forget The Sun(你膽敢忘了光明)

Bloody Painter中文字幕AMV




You're a mess, tangled with your confidence.
你的混亂與自信糾結在一起

You think you haven't sinned.
認為自己沒犯錯

Well, you're unstoppable,
然而你已無法停下腳步

Your walls are impassible.
你建造了高牆 讓旁人都無法通過


Oh, I think you're better off looking alone,
喔,我認為你最好獨自審視自己

'Cause the boys that chase your hips can just go find their way home.
那些跟隨你腳步的男孩們 總會回到他們的家

And at the end of the day you think to yourself,
但最終有天 你回頭想到自己

"My body is a product being sold on a shelf."
從未對自己感到光榮,如同外在的形像一般

Tell me I can change,
告訴我 我還能改變

Tell me I can change.
告訴我 我還能改變

I know you lay in bed,
我知道你躺在床

Contemplating your own death.
思索自己的死亡

Well, just look at what you've done.
只需要看著你做了甚麼
Don't you dare forget the sun, love!
你膽敢忘了光明嗎?吾愛!

(Don't forget!)
不許忘卻!

Cold white walls, keep you from your pad and pen.
冷白的高牆,讓你拿起了紙本跟筆

You just wanna stab again.
你只是想要再次刺傷

I can't believe it's half this hard,
我無法相信只是一半而已卻如此艱難

You never knew your mind was dark, no!
你從未查覺自己內心如此黑暗,不!

Well, I think you're better off looking alone,
我認為你最好獨自審視自己

'Cause the boys that chase your hips can just go find their way home.
那些跟隨你腳步的男孩們 總會回到他們的家

You can dig so deep for scars,
你可以為了隱藏傷疤而挖掘至深

You never knew your mind was dark.
你從未查覺自己內心如此黑暗

Come on and breathe with me, oh!
來吧,與我一同呼吸感受,喔!

Breathe with me, oh!
一同呼吸感受,喔!
I know you lay in bed,
我知道你躺在床

Contemplating your own death.
思索自己的死亡
Well, just look at what you've done.
只需要看著你做了甚麼

Don't you dare forget the sun, love!
你膽敢忘了光明嗎?吾愛!

You look down on me, so casually,
你們鄙視著我,如此輕浮

In everything I know.
這些我都知道

You look down on me, but not right on me.
你看不起我,但不該針對我

Did I wreck this broken home?
是我毀了這破碎的家嗎?

Dear diary,
親愛的日記

Life is trying me.
生命正在考驗我

Can I get a sign?
能給我個提示嗎?

Or a two of mine, a piece of mind.
不管兩個或多少個都可出現在我腦海


Can I get a sign? (a sign)
能給我個提示嗎?(一個提示)

Can I get a sign? (I know)
能給我個提示嗎?(我知道)

I know you lay in bed,
我知道你躺在床

Contemplating your own death.
思索自己的死亡

Well, just look at what you've done.
只需要看著你做了甚麼

Don't you dare forget the sun, love!
你膽敢忘了光明嗎?吾愛!

You look down on me, so casually,
你鄙視著我,如此隨性

In everything I know.
這些我都知道

You look down on me, but not right on me.
你看不起我,但不該針對我

Is it plain to see, that life is trying me?
是否能清楚看見,人生正考驗著我?

Ohh, life is trying me!
喔,人生正考驗著我!

Life is trying.
人生正考驗著我!

Can I think of something?
我還能思索些甚麼?

Gotta think of something!

3 則留言: