2014年11月18日 星期二

[歌詞翻譯] Common Shiner's Social Mediasochist - Lowcarbcomedy中英歌詞字幕

這支MV真的太可愛了!!
看看裡面出現的經典恐怖片怪物跟殺人魔裡,你認的出幾個?





密碼:1234


原影片連結: https://www.youtube.com/watch?v=Fy9uaWqUNa8


Common Shiner's Social Mediasochist - Lowcarbcomedy
Here comes that old apology
又是這老套的道歉

For everything I can’t stop feeling
來自每個我無法阻止的感觸

Cuz you know just what you do to me
因為你知道你對我做了甚麼

I’m just another heart you’re stealing
我只是另一個心被你偷走的人

Cuz you’re just like that old line
因為你就像是那過往的緣分
       
I’ve always heard about love
我總是聽聞關於愛情的事

You burn me every time
你每次都讓我燃燒

And yet I just can’t get enough
而我還意猶未盡

I’m always waiting
我一直在等待

Exactly where I stood
我就站在那等

And you say believe me
而你說相信我

Honey, I wish I could
甜心,我希望我能如此

Cuz sooner or later you’re back for more
因為遲早你會回頭的

And just another black dress on his bedroom floor
那只是另一件在他臥房地上的黑裙子

And I’m stuck reading about my fate
而我望著我的命運

Through every photo post and status update
透過每張照片和狀態更新

While you wait for three and four
當你等著數3到4

I realize I can’t play anymore
我知道我玩不下去了
--------------------------------
I know what you want to imply
我知道你想暗示什麼

But I think I’m leaving instead
但我想我還是離開吧

Cuz I know I need to say goodbye
因為我知道我必須對你說再見

To the version of you that lives in my head
對於我腦海中的你

Cuz you’re just like that old line
因為你就像是那過往的緣分
       
I’ve always heard about love
我總是聽聞關於愛情的事

You burn me every time
你每次都讓我燃燒

And I think I’ve had enough
我想這已經夠了

The always maybes were your ideal
這也許只是 你的主意罷了

So what I fell in love with was never real
而我如此不真實的墜入愛河

Cuz sooner or later you’re back for more
因為遲早你會回頭的

And just another black dress on his bedroom floor
那只是另一件在他臥房地上的黑裙子

And I’m stuck reading about my fate
而我望著我的命運

Through every photo post and status update
透過每張照片和狀態更新

While you wait for three and four
當你等著數3到4

I realize I can’t play anymore
我知道我玩不下去了
------------------------------------
And the hardest things to let go
而最難的是放手

Are the ones that end so slow
結局是如此遲來

So just go….
那就去吧….
-----------------------------------
Cuz sooner or later you’re back for more
因為遲早你會回頭的

And just another black dress on his bedroom floor
那只是另一件在他臥房地上的黑裙子

And I’m stuck reading about my fate
而我望著我的命運

Through every photo post and status update
透過每張照片和狀態更新

While you wait for three and four
當你等著數3到4

Hony
I just I can’t play anymore
甜心,我真的玩不下去了
------------------------------------
Cuz sooner or later you’re back for more
因為遲早你會回頭的

And just another black dress on his bedroom floor
那只是另一件在他臥房地上的黑裙子

And I’m stuck reading about my fate
而我望著我的命運

Through every photo post and status update
透過每張照片和狀態更新

While you wait for three and four
當你等著數3到4

I realize I can’t play anymore
我知道我玩不下去了

I just I can’t play anymore
我真的玩不下去了



************************************

後面對話部分由於譯者英聽無能就不翻譯了



原來女主角是魔女嘉莉(Carrie)



6 則留言:

  1. (๑•̀ㅂ•́)و✧ 是怎麼接吻的阿
    好歡樂

    回覆刪除
    回覆
    1. 隔著面具啥都親不到XDD
      還很期待他把面具拆下來的說

      刪除
  2. 最後除了男角詪女角大家都一起領便當啦!!QAQ

    回覆刪除
    回覆
    1. 恐怖片原則: 殺人魔不會死
      電影原則: 主角不會死

      刪除
  3. 重看了3次,發現這部影片藏了好多彩蛋XDD

    回覆刪除