2015年10月13日 星期二

[歌詞翻譯] Anna Blue-Silent Scream中英歌詞字幕

Anna Blue是德國的虛擬形象歌手,就像Gorillaz(街頭霸王)那樣用二次元行象代表自己。目前也只知道這些,身份相當神秘。
Anna Blue的歌詞意境貼近青少年的煩惱,容易產生共鳴。
關於Anna Blue的介紹與採訪 → [翻譯] 採訪Anna Blue - 音樂是我的生命!








密碼:2234
若影片無法在部落格上撥放 或 開全螢幕模式,請點擊隨意窩影片網址:點我播放




原影片連結:https://www.youtube.com/watch?v=cIlghWDd7RU

Anna Blue - Silent Scream (無聲的吶喊)

作曲 / 演唱:Anna Blue
翻譯:DeluCat

I'm caught up in your expectations.
我趕上了你的期望

You try to make me live your dream.
你試圖要我活在你的夢中

But I'm causing you so much frustration.
但我造成你的極大折磨

And you only want the best for me.
而你只是想要給我最好的

You wanted me to show more interests.
你要我表現出更多熱誠

To always keep a big bright smile.
要隨時保持個燦爛笑容。

Be that pinky little perfect princess.
當個完美的小公主

But I'm not that type of child.
但我才不是那種孩子

And this storm is rising inside of me.
而這場風暴在我內心不斷攀升

Don't you feel that our whole worlds collide?
你沒感受到我們的世界被波及嗎?

It's getting harder to breathe.
愈來愈難以呼吸

It hurts deep inside.
它傷的很深

Just let me be who I am.
就讓我做我自己吧

It's what you really need to understand.
這才是你真正需要明白的

And I hope so hard for the pain to go away.
我是如此希望能遠離這痛苦

And it's torturing me.
而且它折磨著我。

But I can't break free.
但我無法掙脫。

So I cry and cry but just won't get it out.
所以,我哭了又哭 但還是無法把它趕走

The Silent Scream.
這無聲的吶喊。

----------------------------------------

Tell me why you're putting pressure on me.
告訴我你為何要給我壓力

And everyday you cause me harm.
而每天你帶給我傷害

That's the reason why I feel so lonely.
這就是為何我感到如此孤獨。

Even though you hold me in your arms.
即使你將我用雙臂懷抱。

Wanna put me in a box of glitter.
想將我關進個美麗盒子裡

But I'm just trying to get right out.
但我只是試著向外逃

And now you're feeling so so bitter.
而現在你覺得太過苦澀

Because I let you down.
因我令你失望

And this storm is rising inside of me.
而這場風暴在我內心不斷攀升

Don't you feel that our whole worlds collide?
你沒感受到我們的世界被波及嗎?

It's getting harder to breathe.
愈來愈難以呼吸

It hurts deep inside.
它傷的很深

Just let me be who I am.
就讓我做我自己吧

It's what you really need to understand.
這才是你真正需要明白的

And I hope so hard for the pain to go away.
我是如此希望能遠離這痛苦

And it's torturing me.
而它折磨著我。

But I can't break free.
但我無法掙脫。

So I cry and cry but just won't get it out.
所以,我哭了又哭 但還是無法把它趕走

The Silent Scream.
這無聲的吶喊。

------------------------------------------------

Can't you see how I cry for help.
你沒看見我哭著求救

Cause you should love me just for being myself.
你該愛的是原來的我自己才對

I'll drown in an ocean.
我將沉沒入大海

Of pain and emotion.
伴隨疼痛和情感

If you don't save me right away.
如果你不馬上拯救我的話

Just let me be who I am.
就讓我做我自己吧

It's what you really need to understand.
這才是你真正需要明白的

And I hope so hard for the pain to go away.
我是如此希望能遠離這痛苦

And it's torturing me.
而它折磨著我。

But I can't break free.
但我無法掙脫。

So I cry and cry but just won't get it out.
所以,我哭了又哭 但還是無法把它趕走

The Silent Scream.
這無聲的吶喊

My Silent Scream.
我無聲的吶喊。


【注意:站內文章禁止自行二次上傳發布!!!】

5 則留言:

  1. 太好聽了完全唱出我的心聲

    回覆刪除
  2. 這感覺就是我因為現在全班女生幾乎是一國除了我,聽了這首歌后希望我可以撐過那些女生.....

    回覆刪除
    回覆
    1. 別里他們 別在意他們再說甚麼 同班不過三年 三年過了 他們就是陌生人了 專注在你的課業上 會有收穫的(過來人)

      刪除